Politica de retur
În mod legal, beneficiazați de o perioadă de 14 zile de la momentul primirii produsului pentru stabilirea naturii, caracteristicilor și funcționalității produsului, așa cum ați face-o dacă ați achiziționa un produs dintr-un magazin fizic. Dacă nu sunteți mulțumit de produs aveți dreptul de a vă retrage dintr-un contract la distanță, fără a fi nevoit să justificați decizia de retragere. Astfel, vă puteți exercită dreptul de retragere printr-o declarație clară scrisă (ex: email sau printr-o alta forma de comunicare neechivoca) sau prin intermediul formularului de retragere, transmisă în maxim 14 zile de la dată la care ați intrat în posesia produsului. În urma notificării declarației de retragere, noi vom face o cerere de ridicare/retur, astfel încât, în zilele următoare, un curier să se deplaseze la adresa dumneavoastră pentru a preda produsul.
Va trebui să returnați produsul ( împreună cu toate accesoriile, după caz) în decurs de cel mult 14 zile de la data la care ne-ați comunicat decizia de retragere din contract și vi se va percepe costul transportului returnării produsului, Vânzătorul neangajându-se să suporte acest cost. În cazul în care solicitați retragerea din Contract în cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie să returnați și eventualele cadouri/accesorii care au însoțit produsul respectiv. Costul returnării produsului, în funcție de dimensiunea și greutatea acestuia vă va fi comunicat după ce ne veți trimite decizia de retragere și nu va depăși valoarea costului de livrare achitat pe produs. NU plasati comanda la curier pentru returnarea produselor. Curierul este trimis doar de catre societatea noastra la adresa mentionata de dumneavoastra
Inainte de a trimite produsul, va rugam sa va asigurati ca pe colet este aplicata o eticheta care sa contina urmatoarele informatii:
- Expeditor: Nume Prenume
- Destinatar: Zona Verde INC SRL
- Adresa: Bld. Nicolae Titulescu nr. 4, Cluj-Napoca, Cluj, 400420
- Telefon: 0747943540
Vom rambursa toate sumele pe care le-am primit drept plată din partea dvs ca și consumator (inclusiv după caz, costul transportului/livrării produsului ), în maxim 14 zile de la data de la care ne-ati informat de decizia de retragere sau nu mai târziu intrarea în posesie a produsului returnat, în vederea verificării acestuia. Returul banilor sau inlocuirea cu alt produs se face NUMAI dupa receptionarea si verificarea de catre societatea noastra a produsului returnat de catre client, fără a depăși 14 zile de la data la care ne-ați informat cu privire la decizia de retragere.
Vom rambursa sumele folosind aceleaşi modalităţi de plată că şi cele folosite de dvs pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care ați fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina dvs plata de comisioane în urmă rambursării. În cazul în care dvs solicitați printr-o singură comandă mai multe produse care vor fi livrate separat, vă puteți exercită dreptul de retragere în termen de 14 zile, care va fi calculat de la primirea ultimului produs livrat.
Pentru a ne îmbunătăți calitatea produselor și serviciilor oferite clienților noștri, vă vom fi recunoscători dacă ne veți spune motivele pentru care returnați produsul. De asemenea, atunci când ne veți anunța despre intenția dumneavoastră de a returna produsul, aveți posibilitatea să specificați modalitatea de compensare, alegând între înlocuirea produsului cu unul asemănător sau alt produs disponibil în stoc sau primirea banilor înapoi.
Răspunderea consumatorului pentru FOLOSIREA necorespunzătoare a bunurilor
Pe perioada celor 14 zile, dvs că și consumator sunteți responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii bunurilor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării bunurilor.
Aveți posibilitatea de a deschide ambalajul pentru a avea acces la conținutul acestuia dacă bunuri similare sunt în mod obișnuit expuse neambalate în magazine. În acest sens deteriorarea ambalajului doar prin simplă să deschidere nu reprezintă un motiv de diminuare valorii produsului. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, trebuie să mânuiți deschiderea ambalajului bunurilor cu grijă necesară fără a-l deteriora. Returnarea produselor fără ambalajul original sau cu degradarea anormală a ambalajului precum și cu foliile de protecție aplicate pe articol indepărtate (acolo unde este cazul) poate fi considerată o degradare a bunurilor.
În timpul perioadei de retragere de 14 zile, ar trebui să mânuiți și să inspectați bunurile cu grijă necesară. Pentru a stabili natură, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, ar trebui să le mânuiți și să le inspectați în același mod în care vi s-ar permite să o faceți într-un magazin de exemplu, aveți posibilitatea să verificați integralitatea produselor, etichetelor, sigiliilor ambalajelor însă nu aveți voie să desfaceti ambalajele primare sau le utilizați în scopul pentru care a fost conceput/destinat produsul.
Produsele se returneaza intacte și fără urme de utilizare precum și în ambalajul original nedesfăcut/nedistrus in caz contrar se va aplica principiul diminuarii valorii produsului.
Diminuarea valorii produselor
În cazul în care bunurile au fost utilizate de dvs într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, dreptul de retragere nu este exclus însă veți răspunde pentru eventuală diminuare a valorii bunurilor, care este evaluată de vânzător de la caz la caz pe baza unui document justificativ de diminuare a valorii și poate varia că procent din valoarea achitată de dvs și în consecință vi se va returna o suma de bani mai mică decât ați achitat dvs.
Diminuarea valorii bunurilor poate consta în costuri de curățare și reparare, de înlocuire sau adăugare de accesorii, etc pentru a aduce produsele la starea inițială. În cazul în care, după aceste operațiuni, astfel de bunuri nu mai pot fi vândute că produse noi, acestea vor fi vândute că bunuri de ocazie (second hand) la un preț semnificativ mai mic, caz în care diminuarea valorii va constă în pierderea de venit pentru societatea noastră ce va fi justificată în mod obiectiv și poate varia ca și procent, putând ajunge în funcție de natura utilizării și la un procent de peste 50%.
Posibile situații care pot conduce la diminuarea valorii produsului returnat (lista neehaustiva)
- Uzarea si/sau deteriorarea produsului sau a unor componente ale acestuia că urmare a testarii, manipulării sau utilizării (defectuoase sau nu) sau indepartand etichetele acestuia ( nr serie produs, etc)
- Returnarea produsului cu urme de utilizare, murdărie, etc sau cu urme că a fost supus operațiunilor de curățare/spălare
- Returnarea produselor cu prezență apă/alte lichide/impurității, dovezi de utilizare/instalare, urme de substanțe corozive, șocuri mecanice/termice, circuite electrice deteriorate
- Returnarea produsului fără accesoriile cu care a fost vândut.
- Degradarea vizibilă a unui produs sau a unor componente ale acestuia, că urmare a nerespectării instrucțiunilor de întreținere/utilizare sau a mențiunilor din certificatul de garanție.
- Returnarea produselor fără ambalajul original, fără accesorii sau cu degradarea anormală a ambalajului a produselor.
- Alte situatii
In aceste categorii de bunuri/produse care NU sunt exceptate de la retur DAR care pot face obiectul unei diminuări a valorii produsului dacă sunt utilizate mai mult decat este necesar pentru determinarea „naturii, caracteristicilor şi funcţionării„ sunt toate produsele de folosință îndelungată prezentate în acest magazin online, cu exceptia celor care sunt exceptate de la retur, in conformitate cu prevederile legale.
Exceptări de la dreptul LEGAL de retragere
În conformitate cu prevederile OUG 34/2014 (art 16) sunt exceptate de la retur o serie de produse, printre care și „bunurile confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar„
In plus, deoarece siguranța consumatorilor este esențială precum și prevenirea riscurilor de sănătate sau igienă, legislația prevede că sunt exceptate de la retur și „bunurile care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid si bunurile sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator`
Produsele alimentare preambalate de uz uman sau veterinar desigilitate sau consumate sunt exceptate de la retur. ( ex: uleiuri, ceaiuri, pastă, dulciuri, băuturi, batoane, hrana pentru animale, etc)
Produsele alimentare preambalate de uz uman sau veterinar nedesigilitate (dar care au un regim termic de depozitare specific) sunt exceptate de la retur din cauza din cauza riscurilor asociate cu neasigurarea trasabilității termice, care reprezintă o componentă esențială a siguranței alimentare (grad de perisabilitate sau risc de deteriorare în cazul manipulării necorespunzătoare sau nerespectarii conditiilor de depozitare. (ex: după ce un produs este livrat consumatorului, comerciantul nu mai are control asupra condițiilor de păstrare, adică poate fi lăsat în condiții necorespunzătoare. La retur, produsul ar putea fi deteriorat din cauza fluctuațiilor de temperatură, dar comerciantul nu poate verifica dacă standardele de siguranță au fost respectate.
Produsele cosmetice și de igienă sunt exceptate de la retur deoarece, odată desigilate, din cauza din cauza riscurilor asociate cu neasigurarea trasabilității termice si a regimului de conservare nu mai pot fi comercializate din motive de igienă și protecție a sănătății. (ex: creme, uleiuri, șampoane, săpunuri, supozitoare, etc)
Accesoriile care intra in contact cu pielea sau gura consumatorului sunt considerate produse personale, iar returnarea lor după utilizare încălca normele de igienă (vaporizatoare, inhalatoare, tigari, bonguri, pipe, etc)
Produsele de unică folosință utilizate sunt exceptate de la retur ( ex: vaporizatoare și inhalatoare de unica folosință)
Produsele consumabile desigilitate sau consumate sunt exceptate de la retur ( ex: lichide, rezerve, etc)
De asemenea în cazul persoanelor juridice (care nu au calitatea de consumator), ne rezervăm dreptul de a nu accepta returul produselor decât pentru a constitui contravaloarea acestora ca avans pentru bunuri destinate comenzilor viitoare.